Gemeenschapsopbouw

Elkaar ontmoeten, leren kennen, luisteren naar elkaar, meeleven met elkaar in lief en leed, elkaar helpen, kortom elkaar zien staan en zorg en aandacht aan elkaar schenken. Als we zo met elkaar omgaan dan zijn we "Samen Kerk".

In onze St. Petrusparochie zijn er gelukkig veel mensen die lief en leed met elkaar willen delen, die de kerk handen en voeten willen geven.

Een taak van deze werkgroep is het bezoek aan parochianen in ziekenhuizen en verpleeghuizen. Als een parochiaan is opgenomen, kan hij of zij of de familie dit aan de parochie laten weten. Iemand van de bezoekgroep zal dan een bezoek brengen. Een noodzakelijke voorwaarde hierbij is wel dat het bij de parochie bekend moet zijn dat iemand is opgenomen. Zonder dat kan men echt geen bezoek verwachten.

Iedere woensdag is er koffiedrinken van 10 – 11.30 uur.
De 1e en 3e woensdag is dat in de Petruskerk
De 2e woensdag in de Vermaning aan de Noorderhoofdstraat